signatuur© is Caroline van Turennout. Als interim-manager en adviseur leg ik mij voor verschillende opdrachtgevers toe op marketing- en communicatiestrategische projecten. En daarbij kies ik bewust voor de retail.

De retail is de rode draad in mijn leven. Ik heb als communicatiemanager en als marketingmanager gewerkt voor mooie retailmerken: HEMA, Karwei, Gamma, Etos en Intratuin (en in een ver verleden zelfs nog als assistent inkoop bij De Bijenkorf). Bij die merken heb ik onder andere gewerkt aan de brand identity, de (her)positionering en andere merkstrategische vraagstukken, de contentstrategie, conceptontwikkeling, de retailjaarkalender, bureauselecties en pitches, de introductie van vernieuwende media, de organisatie van de afdeling, de opbouw van de budgetstructuur, het winkelbeeld, de richtlijnen voor trends & styling.

Ik heb ervaren dat veel van die onderdelen binnen een retailorganisatie een retailspecifieke aanpak nodig hebben: het denken ‘vanuit de winkelvloer’, het rekening houden met het spanningsveld tussen de omzet van vandaag & de plannen voor de toekomst, en hoe voeg je als winkel iets toe aan de (A-)merken die je verkoopt.

Retailers én reclamebureaus die voor retailers werken, wil ik daarom graag helpen om vanuit mijn expertise de juiste aanpak te kiezen en uit te zetten. Dat kan zowel voor korte sessies als voor het langere interimwerk zijn

Klik hier voor mijn uitgebreidere cv