Advies
Retailbedrijven adviseer en begeleid ik op het gebied van:

  • het bepalen van de strategische richting van het merk en het beslissingsproces daartoe
  • opstellen van de campagnebriefing
  • de bureauselectie
  • het opzetten van de afdeling Communicatie of Marketing en haar processen en budgetstructuur
  • middelenmix bepalen
  • jaarplan maken

Communicatie- en mediabureaus adviseer en begeleid ik op hun retailklanten met:

  • in kaart brengen van de mogelijke behoeften van de klant
  • pitches op retailklanten
  • structureel strategisch advies op bestaande retailklanten
  • specifieke projecten voor retailklanten.

Interim-opdrachten
Bij retailmerken:

  • tijdelijke vervanging van de vaste marketingmanager, communicatiemanager, mediamanager of projectmanager
  • of het opzetten en uitvoeren van een bepaald project, zoals
    • opzetten van een contentstrategie voor alle middelen inclusief in de sociale media
    • bepalen van de visuele identiteit van het merk en opstellen van richtlijnen daarvoor
    • bepalen en vastleggen van trend- en stijlrichtlijnen voor inkoop
    • opzetten van een private labellijn
    • ontwikkelen van een nieuw winkelformat de introductie van tvformats in combinatie met narrowcasting, emailmarketing ed.

Bij reclame-, mediabureaus of actiemarketingbureaus:

  • tijdelijke vervanging of aanvulling van de vaste retailstrateeg of accountdirector
  • of tijdelijke aanvulling van het team dat op een bepaalde retailklant werkt

Klik hier voor de voorwaarden.