Advies
Retailbedrijven adviseer en begeleid ik op het gebied van:
- het bepalen van de strategische richting van het merk en het beslissingsproces daartoe
- opstellen van de campagnebriefing
- de bureauselectie
- het opzetten van de afdeling Communicatie of Marketing en haar processen en budgetstructuur
- middelenmix bepalen
- jaarplan maken
Communicatie- en mediabureaus adviseer en begeleid ik op hun retailklanten met:
- in kaart brengen van de mogelijke behoeften van de klant
- pitches op retailklanten
- structureel strategisch advies op bestaande retailklanten
- specifieke projecten voor retailklanten.
Interim-opdrachten
Bij retailmerken:
- tijdelijke vervanging van de vaste marketingmanager, communicatiemanager, mediamanager of projectmanager
- of het opzetten en uitvoeren van een bepaald project, zoals
- opzetten van een contentstrategie voor alle middelen inclusief in de sociale media
- bepalen van de visuele identiteit van het merk en opstellen van richtlijnen daarvoor
- bepalen en vastleggen van trend- en stijlrichtlijnen voor inkoop
- opzetten van een private labellijn
- ontwikkelen van een nieuw winkelformat de introductie van tvformats in combinatie met narrowcasting, emailmarketing ed.
Bij reclame-, mediabureaus of actiemarketingbureaus:
- tijdelijke vervanging of aanvulling van de vaste retailstrateeg of accountdirector
- of tijdelijke aanvulling van het team dat op een bepaalde retailklant werkt
Klik hier voor de voorwaarden. |